четвртак, 28. фебруар 2013.

PAZNJA

                                                                                                                   28.02.2013


Palim mirisn stapice i kucom pocinje da se siri miris jasmina.Nesto nize, duz moje ulice nalazi se staro drvo jasmina, koje u prolece svojim mirisom opije svaku cesticu vazduha u okolini.dosta mi je vise zime, zatvorenih prozora i vestackih mirisa. Hvatam sebe kako upijam slike procvetalog jorgovana u casopisu `` Moja basta ``. disem duboko i pokusavam da osetim miris , kog nema.
  
Prenem se u trenutku i pomislim kako najcesce razmisljam o buducnosti. Cekam kraj radnog vremena , kada ce vece, da se sve smiri i legnem u kadu punu tople, mirisne pene. Kada ce prolece, godisnji odmor, kada ce, kada ce ... i tako u nedogled. Ukoliko ne iscekujem buducnost tu su teske slutnje, sumorne misli, razni strahovi vezani za - ako , mozda, verovatno , zasto i slicno tome.

Proslost i buducnost nadvijaju se nad sadasnjim trenutkom poput guste magle, guse ga, pokrivaju, ne dozvoljavaju da pomoli glavu i zablista u punom sjaju. O kojoj god oblasti zivota da razmisljam , sve je upravo sada u najboljem redu. svi clanovi moje porodice su zdravi. Moje cerke gaze svojom stazom vedre i zadovoljne. Moj brak je emotivno stabilan i pun ljubavi i neznosti. Materijalnih problema nema ( vecih) . Ocekuju me lepi dogadjaji u zivotu i mislim da je trenutak da uradim pravu stvar za sebe i konacno prekinem da posmatram sadasnji trenutak kao prepreku koju treba prevazici, vec da shvatim da je upravo SADA primarno.

Oni retki trenuci kada smo sadasnji tren i ja bili u prijateljskim odnosima , cinili su da se osecam kao bludni sin koji je konacno stigao kuci, udobno i mirno.Bez tog osecaja udobnosti , nosim nemir, gde god da krenem.

Tragajuci za nacinom kako da svoju paznju  vratim na sadasnji trenutak , dosla sam do Sokratova tri sita kroz koja treba propustiti nase price ili u ovom slucaju svoje misli. To su 
1. Da li je istinita?
2.Da li je dobra?
3.Da li je neophodna / korisna?

Ukoliko ne prodje ta tri sita svaka je misao zapravo stetna i moze osim gubitka energije , ostaviti i razorne posledice.

Nastojacu svoje misli drzati pod kontrolom i osecati se u svakom trenutku udobno i kod kuce. Uzivacu u sadasnjem trenutku, jer samo on postoji.  











                                                        












                                          

Нема коментара:

Постави коментар