понедељак, 1. јануар 2018.

PSIHO DUHOVNI VIRUS

Praznici protiču mirno, gotovo idealno, što ćete videti i iz fotografija snimljenih ovih dana. Božić i Nova godina spadaju u meni omiljene praznike. Naviru sećanja iz detinjstva na sneg , zimski raspust, kićenje jelke. Kartonska kotija iz koje bih vadila ukrase za jelku, bila je za mene prosto čarobna. Krhki, šareni ukrasi, koje sam morala lagano da uzimam u ruku i pažljivo stavljam na jelku , jer se dogadjala da puknu ,uprkos svoj mojoj pažnji. Svaki od njih bio je unikat i kad bi se slomio , nikada više nisam dobijala isti takav.  Deda mraz, kućica, pečurke, šišarke.. preovlađivale su srebrna i roze boja , sa nežnim vrhom, koji je moj tata stavljao na kraju , praćen mojim strahom da će ga polomiti . 

Ove godine pripreme su tekle po planu i sve protiče u najboljem redu, ali bez obzira na to, ne mogu da zanemarim osećaj nemira i duboki nespokoj koji me prati izvesno vreme. Razgovarajući o tome sa svojim prijateljicama otkrivam da većina od njih taj nespokoj prihvataju kao neminovnost, sastavni deo svakodnevice i savremenog načina življenja. Pošto ne odustajem tako lako i pošto znam da je unutrašnji mir moje (i vaše) najprirodnije stanje, što samim tim znači da je nespokoj neprirodno stanje i svakako može potrajati neko vreme , ali mora i nestati, jer u suprotnom, nešto ozbiljno nije u redu.

Radeći na tome da rešim ovaj problem, čitajući, razmišljajući, vežbajući taj duboki osećaj mira, shvatila sam da je sve o kej, tek kada se noću probudim iz sna sa osećajem spokoja i savršenog mira. Nikako se ne treba miriti sa svojim nestrpljenjem, nezadovoljstvom ili strahom. Jung piše da kad primetimo da sa nama nešto nije u redu, da naša psiha stvara nemiran unutrašnji duh koji muči nositelja i okolinu, tada trebamo izvaditi sve karte na sto, trebamo izvući uzročnik stvaranja  problema na dnevno svetlo iz dubine naše psihe, te ga zatvoriti u svesni kontejner i ne dati tim projektovanim delovima sebe da ikad više stanu na put između nas i našeg spokoja, između nas i ljudi u našoj okolini.Svaka boljka , svaki otrov u našoj psihi , praviće se da ne postoji , sve do trenutka dok nije prekasno. To je psiho duhovni virus u nama i naš zadatak je da stalno tragamo za njim. Jedino tako ćemo ispuniti naš osnovni zadatak da živimo mirno i skladno...





























Нема коментара:

Постави коментар